lørdag 6. mai 2017

Novellen; et lite fotavtrykk


Denne uka er altså "Et lite fotavtrykk" på plass i bladet ALLERS. Jeg liker så godt å skrive novellesjangeren. Det er noe med at det er så mye som skal skrives og favnes på kort tid. Og avslutningen skal helst ikke være helt oppe i dagen, men det kommer også an på sjangeren, tenker jeg.

Hvilken novelle denne sjangeren tilhører, er jeg jammen ikke sikker på ... den faller på en måte mellom alle stoler. Selv om den er "ganske innovervendt" - vi følger hva en person gjør og hennes tanker gjennom én dag, så håper jeg at jeg har fått til en driv i novellen.
Dette er nemlig ikke hvilken som helst dag i hovedpersonens liv. Noe har skjedd i forkant - og noe dramatisk kommer straks til å skje ....

Jeg likte veldig godt å skrive denne novellen. Kanskje det hadde en innvirkning på meg ... jeg vet ikke ... men jeg skrev novellen da min mor lå på sitt siste ...


Har du fortsatt ikke lest novellen, så har du fremdeles en liten mulighet, for det er kun lørdag i dag!

God lesning!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar