mandag 11. september 2017

Stortingsvalg i mitt lille land


Nå er det valgets kval for veldig mange i skrivende stund.

I dag - den 11. september - en grusom merkedag for verden, forøvrig,- har mitt lille land, Norge,- stortingsvalg.

Jeg har fulgt med sånn passe, for jeg sliter med å følge med alle debattene på TV... De gjør meg egentlig bare irritert og oppgitt, for de oppfører seg jo som om de ikke eier folkeskikk.
Det meste går ut på drittkasting av den andres parti og avbrytelser - og jeg vet jo også at det holdes mange falske løfter. (I ettertid kan de sees på som brutte løfter)

Men ... å ikke stemme er ingen god ting. Det er som å gi en halv stemme til det partiet du ikke vil ha, som avdøde valgekspert, Frank Aarebrot, skal ha uttalt.

Nei, kort fortalt, så gjelder det vel å stemme på fellesskapets beste og det som gagner en selv. De sakene som ikke opptar meg så mye i livet lenger, de velger jeg også bort. Men; alle partiene har jo noe bra, og alle har noe som ikke er bra.

Jeg har tatt valgomat-tester på nettet, lest meg opp, fulgt med... og jeg havner ganske likt mellom to partier ... Ja, ja, da får jeg bare kjenne etter hva "magefølelsen sier" og rett og slett hoppe i det!
Valget må taes!

Og jeg må si at jeg er ganske spent på resultatet i år ... Hva skjer i løpet av de neste fire årene? Skjer det mye endring? Og hvor blir de største merkbare endringene. Følg med - se hva som skjer ...

Godt valg, folkens!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar